top of page

9 טיפים לעיצוב המרפסת

אהלן אהלן :)

נכון נעלמתי קצת ולא כתבתי הרבה זמן, הרבה עבודה (שרק ימשיך ככה) וארגון חתונה שאבו אותי אלהם...

אבל הנה חזרתי... והפעם אני רוצה לדבר על נושא שמאוד קרוב אלי- המרפסת!

אחד הדברים שהיו הכי חשובים לבן הזוג שלי ולי כשחיפשנו דירה בתל-אביב זה שתהיה לה מרפסת ולו הקטנה ביותר, העיקר שתהיה לנו הפינה הקטנה שלנו לקפה של בוקר או לכוס יין אחרי יום עבודה ארוך.

בדרך כלל כשמשפצים או כשעוברים לדירה חדשה משקיעים את מירב המחשבה והתקציב בחללי הפנים ומשאירים לסוף את החוץ. לבסוף כשמגיעים אליו מגלים שכבר לא נשאר כמעט תקציב כי גם ככה חרגנו ממה שתכננו להוציא מלכתחילה, או שאנחנו כבר עייפים מידי מהשיפוץ כדי להתעסק בו עכשיו. בין אם מדובר בגינה, פאטיו או מרפסת קונזולית הייתי ממליצה לתת להם דגש לא פחות מכל חלל פנים כי בסופו של דבר זאת יכולה להיות הפינה שתהיה לכם הכי נעימה והכי מרגיעה, יותר מכל פינה אחרת בבית.

היום אתן לכם מספר טיפים שיעזרו לכם בתכנון המרפסת.

צילום: Albert Vecerka/Esto

1. חומרים

בתור מישהי שעבדה מספר שנים בOutdoor By Tollman's מי שהייתה "אלגן" בעבר, הנושא קרוב מאוד לליבי, ולכן אני רוצה להמליץ לכם על חומרים שיתאימו למרפסת שלכם על מנת שלא תשקיעו סכומי כסף גדולים על ריהוט שיתבלה מאוד מהר, לא כי הוא לא איכותי, כי הוא פשוט לא מתאים לתנאים במרפסת שלכם.

עץ טיק בורמזי ועץ קווילה - עצים עמידים מאוד וחזקים בכל תנאי מזג האויר, נשמרים לאורך שנים עם תחזוקה נכונה של שימון בשמן מיוחד אחת למספר חודשים.

שולחן וכסאות מעץ טיק של טולמנס.

מערכות ישיבה מאלומיניום ויציקות אלומיניום שעמידות בפני השמש והגשם ואינן מחלידות.

רטאן (דמוי קש), כולם אוהבים את המראה שלו, אבל חשוב לשים לב שאם מדובר במרפסת שבה ישנה חשיפה גדולה לשמש והיא איננה מקורה לא כדאי לבחור בדמוי קש היות ולאחר זמן קצר הוא יתחיל להתפרק. הדמוי קש מומלץ יותר לאזורים מקורים שבהם החשיפה לשמש איננה גבוהה.

ספת רביצה מדמוי קש של טולמנס.

2. צבע - זה שם המשחק

המרפסת זה המקום לפרוח, להכניס טבע, צבע והרבה כיף, שיראה גם מתוך הבית. אל תפחדו להעז ולבחור ריהוט בצבעים קיציים, כאלו שמכניסים חיים.

כסאות ושולחנות מתקפלים של המותג FERMOB, חוסכים הרבה מקום במרפסת. ניתן להשיג בטולמנס במגוון צבעים.

3. ריצוף

הריצוף יכול להיות המשכי לפנים הבית ולתת את התחושה של חלל גדול יותר.

אופציות נוספות הן ריצוף באבן טבעית למראה כפרי יותר, דק איפאה או טיק למראה חמים יותר ודמוי פרקט למראה אשר דומה לדק אבל אינו דורש תחזוקה כמו הדק הטבעי, אותו יש לשמן ולשייף אחת לתקופה על מנת לשמור על מראה מחודש ורענן.

4. טקסטיל

שימוש בטקסטיל מסוגים שונים, בדי ריפוד וכריות נוי יוסיפו צבע, חמימות, תחושת ביתיות של לבוא ולשבת לנשום קצת אוויר, לאכול ארוחת ערב מפנקת או סתם לקרוא ספר.

מומלץ לרכוש בדים עמידים לשמש ולגשם, מחירם אומנם גבוה יותר אבל הם ישמשו אתכם לטווח ארוך יותר ולא יתבלו.

5. המרפסת היא לא מחסן! ואם היא כן אז לפחות תאחסנו בסטייל...!

אין ברירה וחייבים לשים את האופניים במרפסת? תנו להן במה ותראו שזו הייתה כוונת המשורר ולא "שמנו אותן כאן כי לא נשאר מקום אחר".

חפו את הקיר בחיפוי מעניין, הניחו אותן בצורה לא שגרתית ותראו איך ברגע האופניים הופכות להיות פריט עיצובי ולא משהו שמפריע לנו בין הרגליים.

6. צמחיה

מה יותר כיף מלצאת אל מרפסת ירוקה וצבעונית!? ועוד כשאפשר לראות את הצבעים מתוך הבית. השקיעו בבחירת הצמחים שאתם אוהבים ואלו שגם מתאימים לשמש שלכם, התייעצו עם אנשי מקצוע איזה צמחים אוהבי שמש ואלו פחות. בתור אחת שכבר יצא לה להיפרד ממספר לא מבוטל של צמחים כי לא השקתי אותם מספיק או בחרתי בצמח שלא מתאים לשמש במרפסת שלי, הפעם בחרתי בצמחי תבלין שאוהבים מים וגם מתאימים לשמש, ומה יותר כיף מלקטוף נענע טרייה לתה או בזיליקום לסלט מהאוסף הפרטי?!

7. אדניות

יש לו מעט פתרונות לגידול צמחיה במרפסת שרובנו מכירים, אדניות מסוגים שונים וכו'.

לאחרונה נחשפתי ל i-garden - הברקה של שני חבר'ה צעירים שזיהו את הצורך ההולך וגובר לגינה הורטיקלית, או במילים אחרות לגינה על מרפסת. הם מייצרים אדניות ומערכות ניקוז שמותאמות באופן אישי לכל מרפסת ומרפסת, אחד הרעיונות המופלאים שמצא חן בעיני במיוחד הוא אדניות המרזבים. מעבר למראה המדליק שלהן, הן יכולות לשחק במרפסת במגוון וריאציות כשהיתרון הגדול שלהן הוא שהן יכולות לשמש כאמצעי להגבהת מעקות במרפסות לבתים עם ילדים קטנים, פתרון שהוא גם דקורטיבי וגם אפקטיבי.

"גינות תועלת", נמרוד עורף ויוחאי שביט.

8. איפה קונים ?!

בכל עיר כמעט ניתן למצוא משתלה, אני רוצה להמליץ לכם על חוויה נהדרת שהייתה לי במשתלת "ירוק ישראלי" ברמת השרון, מעבר למבחר העצום של הפרחים והצמחיה, המגוון של האדניות והכלים השונים, היחס והשרות שלהם נהדרים והמחירים מעולים! ממליצה בחום:)

9. הטריק שלי

כשעברנו לדירה הנוכחית שלנו רכשנו שולחן עגול ושני כיסאות, מעבר לזה שהוא תפס לנו את רוב המרפסת הרגשנו שאנחנו מפספסים את כל האקשן של רחוב הרצל (ותמיד יש אקשן), משם נולד הרעיון לתכנן את השולחן בר, שיתלבש בדיוק על המעקה, יאפשר לנו לראות ולהרגיש את הרחוב וישאיר מקסימום מקום פנוי.

רוצים גם שולחן בהתאמה אישית למרפסת?

צרו איתי קשר:)


פוסטים אחרונים
עיצוב אונליין
bottom of page