top of page

אם זה לא שבור אל תתקן את זה

כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה מבעלי מסעדות שאומרים "המקום עובד אין סיבה להוציא כסף על שיפוץ, אני מעדיף לקחת את הכסף הזה בסוף החודש הביתה." זה נכון, יש מקומות שיצליחו מאוד גם אם ויזואלית לא יראו הכי עדכנים מבחינה עיצובית, ולפעמים אפילו לא מושקעים בכלל, ועם זאת במשך שנים המסעדה שלהם מאוד מצליחה כי הם בנו שם חזק על האוכל המאוד מיוחד שלהם, אבל ביניינו, יש כאלו כמה בודדות. בעולם של התחדשות תמידית אנשים מחפשים לחוות ריגוש, לשבת בבית קפה מעוצב, במסעדה מעוצבת, הם רוצים להרגיש שבעלי בית הקפה משקיעים בהם וזה גם מה שיהפוך אותם בסופו של דבר ללקוחות חוזרים.

אז איך עושים רענון לבית קפה שקיים ומצליח כבר הרבה שנים מבלי לקחת הלוואה שמנמנה ועדיין לייצר אימפקט של התחדשות ועדכניות?

קודם כל מבינים מה הצרכים החדשים של בית הקפה ואיזה אווירה רוצים לייצר. לצורך הדוגמא בחרתי לשתף אתכם בשיפוץ בית קפה למטרת רענון נקודתי שסיימתי לאחרונה בסיטי קפה פלורנטין. סיטי קפה עוצב במקור בצורה מהפכנית יחסית לתקופה שבה הוא נפתח לפני 10 שנים בסגנון של בית קפה ניו-יורקי. לבעלי בית הקפה היה חשוב להשקיע במקום שלהם ולהתחדש במראה מעוצב וחדשני שצועד קדימה עם שאר העולם ולא נשאר מאוחר, ועם זאת לשמור על המאפיינים של המקום והאופי המובהק שלו, כבית הקפה השכונתי, הביתי והחמים ולהתמזג בצורה הרמונית עם החלקים שנשארים מהעיצוב המקורי.

סיטי קפה פלורנטין

1. עיצוב תפריט

לפני 10 שנים תפריטים על מסכים היה דבר מאוד טרנדי ונחשב. היתרון שלהם הוא הצגת תפריט המסעדה, מבצעים וספיישלים כך שהם מוארים ובולטים.

כדי לשמור על אופן הצגת התפריט בצורה שתואמת את העיצוב האורבני של ימינו, הוחלפו התפריטים הממוחשבים לתפריטים שהודפסו על לוחות פח שחורים כאשר גם בסגנון הגרפי נעשו התאמות.

2. עיצוב תצוגת מכירה

כחלק משירות משלים ללקוחות, בית הקפה יכול להכניס אזור המיועד למכירה, לחמים, עוגות, ממרחים, שמנים ועוד... מדפי מכירת מוצרים כחלק מהצגת המקום גם עושה חשק לקנות עוד והם גם מהווים חלק מהעיצוב. בקבוקי זכוכית, צנצנות מיוחדות ופחממות מגרות שאי אפשר לצאת מבלי לקנות לפחות אחת מהן הביתה. בצורה זו ניתן לתת ללקוח חוויה משלימה ומענה לצרכיו הנוספים וגם להגדיל את ההכנסות של בית הקפה.

3. ניהול זמן בשיפוץ

אחד הדברים החשובים ביותר בתכנון שיפוץ הוא תכנון נכון של לוח הזמנים. רק כאשר כל התכניות העבודה מוכנות, הנגרות כבר יוצרה וכל חומרי הגלם נמצאים בשטח רק אז מתחילים לעבוד בשטח.

תכנית עבודה והדמייה

תכנית עבודה והדמיות חומריות

משתדלים לרכז את זמן השיפוץ לשעות בהן המקום סגור כדי לא לאבד ימי עבודה שלמים ולפגוע בהכנסות. אם אין ברירה וסוגרים את המקום גם בשעות היום, חשוב מאוד לתכנן את הזמן ביעילות מירבית ולעבוד עם בעלי מקצוע אמינים שמתחייבים לעמידה בזמנים. כל יום שנגרר זהו הפסד כסף משמעותי.

שיפוץ

ביצוע העבודה בשעות הלילה

4. תקציב שיפוץ

ניהול תקציב ידוע מראש, כתב כמויות מוגדר וברור יחסוך הפתעות והוצאות לא צפויות. לא יוצאים לדרך לפני שכל התכניות מוכנות ובעלי המקצוע הגישו הצעות מחיר הכוללות את כל העבודות שיש לבצע. לא "חלק רק כדי להתחיל", לא "בוא נתחיל ונראה מה קורה תוך כדי". עדיף להמתין עוד חודש ולהתחיל שיפוץ ממוקד ומסודר, מלהתחיל חודש לפני כשלא הכל קיים במלאי ומוכן להתקנה ולמנוע לחצים מיותרים ואיבוד ימי עבודה.

חשוב לזכור לאורך כל תהליך העיצוב שהמטרה היא לשמור על הקיים ולשלב את החדש מבלי שיראה תלאי של "חדש על ישן". רצוי ומומלץ להעזר במעצב/ת פנים שיודע/ת לראות את התמונה הכוללת במיוחד שמדובר בפרויקט נקודתי שמשלב תקופות שונות והתוצאה הסופית יכולה להראות יותר רעה מאשר טובה כשהיא לא מתוכננת כראוי.

אותו הקיר של בית הקפה מהתמונה הראשונה נראה ככה היום:

סיטי קפה פלורנטין אחרי השיפוץ

 

רוצים גם לרענן את העסק שלכם מבלי להשתגע עם התקציב?

לחצו כאן ואצור אתכם קשר בהקדם, יחד ניקח את העסק שלכם כמה צעדים קדימה !

 
פוסטים אחרונים
עיצוב אונליין
bottom of page