top of page

3 טעויות בלתי נסלחות בתכנון מסעדה

וואו כמה שזה מרתיח!! ביום שישי האחרון אני ואישי תכננו לחגוג, הזמנו מקום במסעדה טובה בעלת שם ידוע, ידענו שהיום נשלם קצת יותר, אבל יש סיבה טובה להרמת כוסית חגיגית – אז נרשה לעצמנו להתפרע היום.

מגיעים למסעדה והפלא ופלא נשמר לנו שולחן בכניסה למסעדה, על המארחת, על דלת הכניסה ועלינו הולכים לעמוד במשך הערב כל מי שנכנס, יצא או ימתין למקום ישיבה.

לא העלתי על דעתי שמסעדה שמתיימרת להיות יוקרתית או לפחות לגבות מחיר מכבוד עבור כל מנה תאפשר חוויה כזאת ללקוחות שלה. כמו שאתם יודעים אני מרבה להביא לעמוד שלי השראות חדשות וטיפים, אבל לא פחות חשוב מהשראה מה כן לעשות, חשוב לשים לב מה לא לעשות, וזה מה שהביא אותי לכתוב את הפוסט הבא.

1. שולחן אחד יותר מידי

אם הקונספט של המסעדה שלכם הוא התחככות וישיבה צפופה או משותפת זה נהדר, אם המקום רוצה לשדר יוקרה, שדרו יוקרה. אבל אל תערבבו.

לקוח שמזמין מקום במסעדה שמרשה לעצמה לגבות מחיר יפה למנה ובא להוציא ממיטב כספו כדי להנות מערב נעים, אין שום סיבה בעולם שישב בתחושה שלרגעים, יכולה להזכיר ישיבה של יום שישי בצהרים לבירה בשוק הכרמל.

שלא תטעו, אחד הדברים שאני יותר אוהבת זה לשבת בבתי קפה צפופים כאשר זה חלק מהאווירה בהם. אבל כשדלת המקום נפתחת ממש על גב הכיסא של הסועד, וכל מי שנכנס למסעדה עומד לו בתוך הצלחת, כולל מלצרים שעוברים כי זה גם המעבר בין הפנים לחוץ, או ממתינים כי אי אפשר לעבור כשהדלת פתוחה, משמע שבמשך כל הערב ישנה התגודדות של אנשים בנקודה אחת סופר לחוצה. לא רק שהסיטואציה מבריחה את הלקוח, הוא גם כנראה לא יחזור לשם ובדיוק כמו שאני מספרת לכם על זה עכשיו, הוא יספר לחברים (ובניגוד אלי כרגע יזכיר את שם המסעדה כמובן). אנחנו עשינו אחורה פנה משם והעדפנו ללכת על הבלתי אפשרי ולמצוא מקום פנוי במסעדה אחרת בתל אביב ביום שישי בערב.

תרשים של המסעדה:

2. מקום לרגליים

​כשבעל המקום מתכנן מסעדה בכוחות עצמו, מבלי להיעזר במעצב פנים לגיטימי שיעשה טעויות מחוסר ידע, רק חבל שבגלל אותו חוסר ידע, הלקוחות שלו פשוט יסבלו בישיבה סביב בר שלא נוח לשבת בו ובטח לא נוח לאכול בו. אם המגמה של המקום היא לייצר תחלופה מהירה בעקבות חוסר נוחות זאת גם אג'נדה, אבל אם זאת לא המטרה, תשמרו על לא פחות מ 30 ס"מ עומק לרגליים, ואם אין מקום צמצמו את פנים הבר בהתאם.

ככה זה צריך להיות (אושי אושי ראשל"צ):

3. כניסת ספקים נפרדת

סחורה זה לא הנוף שהלקוחות רוצים לראות, בדיוק כמו שהשחקנים מתלבשים בחדר ההלבשה ולא על הבמה, יש דברים שיפה להם להישאר מאחורי הקלעים. אם לא תוכננה כניסת ספקים ייעודית לפחות אל תשאירו את הסחורה באמצע המסעדה.

,עד כאן להיום

תכננו נכון! ותתחשבו בלקוחות שלכם.


פוסטים אחרונים
עיצוב אונליין
bottom of page