top of page

אני פותחת בפניכם את הבית שלי

ברוכים הבאים, זה הבית שלי.

בתור מעצבת פנים אתם סומכים עלי כל פעם מחדש לתכנן ולעצב לכם את הבית, העסק או המסעדה, הגיע הזמן שתראו קצת מה קורה מאחורי הקלעים של המעצבת שלכם והאם היא מיישמת את מה שהיא מייעצת לכם, כמובן בגבול היכולות לעיצוב דירה שכורה בתל אביב...

בראש ובראשונה היה לי חשוב לייצר לעופר ולי מקום שירגיש בית, שיהיה כיף לחזור אליו כל פעם מחדש, שהוא יהיה כמה שיותר נקי וכמה שפחות "מחסן". מודה, לא פשוט לייצר מקומות איחסון בדירה שכורה מבלי שזה יראה פרטצ', אבל זה גם מה שגורם לנו לא לאגור/ לא לקנות דברים שאנחנו לא באמת צריכים.

בפוסט הבא בחרתי להציג לכם מכל חלל מספר נקודות שהנחו אותי מבחינה תכנונית ועיצובית ואולי יתנו גם לכם רעיונות לפתור בעיות קיימות.

נתחיל דווקא בעיצוב חדר השינה, המקום שלו בחרתי גוונים רכים ורגועים יותר מיתר החללים בבית.

לצידי המיטה, במקום שידות בחרתי לתלות מדף "נדנדה" התלוי מהתקרה אותו הרכבתי מחתיכת גזע עץ וחבלים, ומדף נסתר לספרים שנראים מרחפים מצידה השני של המיטה.

באופן אישי אני מעדיפה אלמנטים תלויים כמה שאפשר, פרקטי יותר מבחינת נקיון והם מעניינים יותר מבחינה עיצובית.

חייבת להודות שרק ברגע שהוספתי פריטים מעץ וטקסטיל כמו וילונות, השמיכה התלוייה על סולם הבמבוק וכריות בצבעים מרגיעים, החדר הפך באמת להיות חם ומזמין. מעבר לעבודה שהוילון מאפשר פרטיות כאשר מולנו דירות נוספות ולעיתים מרגישים כאילו השכנים ואנחנו חולקים חיים משותפים.

בקפיצה לפלטה אחרת של צבעים נעבור לחלל המשותף של המטבח והסלון. כאן התפרעתי קצת יותר בגוונים שונים ומשמחים.

עיצוב המטבח

כמו שאתם יכולים לראות מקומות האיחסון של המטבח הקיים קטנים במיוחד כיאה לדירה תל אביבית טיפוסית. מתוך הצורך לייצר מקום איחסון נוסף והודות לעבודה שמשטח השיש שנותר פנוי נורא קטן בכדי לתפקד כמשטח עבודה, נולד הרעיון לבנות אי. באותה מידה יכולנו לבחור שולחן ישיבה בגובה סטנדרטי, אך מאחר ורצינו גם להגדיל את שטח העבודה וגם להרוויח עוד כמה סנטימטרים של איחסון, החלטנו לבנות אי בגובה 90 ס"מ. העבודה התבצעה בשילוב נגר שבנה את הארון בצידו השמאלי של האי והוא משמש כרגל בפני עצמה, מסגר שבנה את הרגל הימנית ועל שתיהן התקנו משטח עבודה מעץ אגוז של איקאה.

האי מהווה גם מחיצה בין הסלון למטבח ומאפשר למי שאוכל לתקשר עם מי שיושב בסלון.

אחד הדברים האהובים עלי בבית הוא הבניין בו אנחנו גרים - "בית ארליך" . הבניין נבנה בתקופת הבהאוס ועבר שימור לפני מספר שנים, כחלק מרוח התקופה היה נהוג לבנות בניינים שפינתם מעוגלת, זה בהחלט משהו מדהים ביפיו אך עם זאת פחות פרקטי מבחינת העמדה וניצול של המקום. לכן כדי להתגבר על בעיית מיקום ספה פינתית שלעולם לא תוכל להיצמד לאחד הקירות מבלי להשאיר מרווח עצום לקיר השני בחרנו בספה פינתית מודלרית שבה הספה המרכזית וההדום נפרדים כך שתמיד אנחנו יכולים להרכיב אותה כשרוצים להתפנק ולפצל כשאנחנו מארחים.

שתי שולחנות הקפה נעשו גם הם בהזמנה אישית בהשראת הבר "נינה" שעיצבתי, מסגרת ברזל שחורה בתוכה שקועים אריחי בטון של ענבל אריחים מצויירים.

ולפעמים גם עובדים כאן.. אז נכון שרוב הזמן אני עובדת בסטודיו שלי בקריית המלאכה, למרות זאת היה חשוב לעופר ולי לייצר חדר עבודה נפרד משאר הבית לזמנים שבהם אנחנו כן עובדים מהבית ולעצב חדר עבודה שגם יהיה מלא בצבע וגם יהיה בו משהו רגוע ונעים.

פינת עבודה וספריית ספרי עיצוב.

אחת הפינות האהובות עלינו בבית היא פינת הקריאה בחדר העבודה, לצידה הוספתי תאורה עומדת ונעימה כאשר רוצים לשנות אווירה.

אין ספק שמה שחשוב בדירה שכורה שהתכנון בה מוגבל מבחינת שבירת קירות, הזזות נקודות תאורה וכו', זה בעיקר ההום סטיילינג ושילוב של אקססוריז, צבעים, חומרים והרבה צמחייה ירוקה שתמיד מכניסה כיף וחיוביות הביתה, וכמובן כל פריט שעושה לכם טוב בלב כשאתם עוברים לידו ומזכיר חוויות טובות.

לתמונות נוספות של הדירה לחצו כאן

צילום: דנה סטמפלר-עשהאל

כסא חדר עבודה: פיקאפ

תאורה ושולחן עבודה: איקאה

צמחייה: Shizen


פוסטים אחרונים
עיצוב אונליין
bottom of page